Kingdom Of Eleanor
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Nyt om HV.

5 deltagere

Go down

Nyt om HV. Empty Nyt om HV.

Indlæg af Peterj1978 Ons Aug 31, 2016 12:56 am

Hej alle...
Da vi ikke kan spille de næste 4 gange grundet en blanding af arbejde, ferie og "andre planer" sætter jeg hermed Hell´s Vengeance på pause.

Der er ingen grund til at mødes for at spille når chancen for wipe er som den er set ift. det sted i er i bog 1 nu.

Så hvis vi skal mødes må vi finde på noget andet at lave de torsdage, jeg siger med det samme at jeg ikke har lyst til at GM´e noget andet mens HV er på pause.
Peterj1978
Peterj1978

Antal indlæg : 268
Tilmeldt : 19/08/14

Tilbage til toppen Go down

Nyt om HV. Empty Sv: Nyt om HV.

Indlæg af Bach Ons Aug 31, 2016 1:07 am

Jeg har mest lyst til at vi skrotter det her spil og starter noget andet hvor vi kan spille med tre spillere ligesom vi gjorde det i CoT... det her "pause" går mig seriøst på nerverne... vi er på vej tilbage til den gang hvor vi kun spillede en til to gange om måneden!
Bach
Bach

Antal indlæg : 233
Tilmeldt : 29/08/14

Tilbage til toppen Go down

Nyt om HV. Empty Sv: Nyt om HV.

Indlæg af Ivan Tors Sep 01, 2016 3:04 am

Forstår ikke helt hvad det er du vil hævde et svar på. Både dit og Bachs indlæg ligger ikke meget op at svare.

Hvis det er et problem at jeg skal på arbejde og ferie så står det er frit for at spille uden mig i resten af det her campain... Eller i det hele taget. Jeg kan garantere at der kommer andre perioder hvor jeg heller ikke kan spille lige den her gang falder det bare uheldigt.

Jeg har ikke lyst til at være grunden til at det her bliver aflyst dog. Så hvorfor kunne man ikke bare ændre på encounters som åbenbart er så dumt designet fra bogens side? Det burde da være muligt at spille med en mand nede.

Ivan
Admin

Antal indlæg : 95
Tilmeldt : 14/08/14

https://kingdomofeleanor.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Nyt om HV. Empty Sv: Nyt om HV.

Indlæg af Bach Tors Sep 01, 2016 6:32 am

Jeg vil lige gøre det klart at min klage kun går på at vi ikke spiller... jeg har intet beef med folk og deres ferie/arbejde! Arbejde er det vi lever af og ferie er det der giver os energien til at arbejde, så det skal der selvfølgelig være plads til... men jeg er virkelig træt af at vi ikke spiller og det synes jeg ærlig talt vi skal finde en løsning på...
Bach
Bach

Antal indlæg : 233
Tilmeldt : 29/08/14

Tilbage til toppen Go down

Nyt om HV. Empty Sv: Nyt om HV.

Indlæg af Peterj1978 Tors Sep 01, 2016 8:19 am

Som jeg sagde før vi begyndte at spille kampagnen så har jeg ikke tænkt mig at ændre på noget. Det eneste der er fra min egen hånd er borgmesterens hus og det gik ikke skide godt...

Men jeg har nok været en smule for restriktiv set ift. sværhedsgraden af de encounters der er i bogen/bøgerne. Specielt når jeg tænker tilbage på hvordan tingene på ingen måde gav de vanskelige udfordringer i CoT. Ydermere har jeres handlinger gennem bogen haft konsekvenser i form af ekstra mobs her til slut, det vil defor være tamt at jeg "bare" piller de mobs ud mener jeg. Det er ikke en troværdig løsning fra min side.

Men jeg må indrømme at jeg bliver irriteret når jeg oplever at andre ikke lægger samme vægt på at skulle mødes og spille om torsdagen når det er noget jeg lægger tid og masser af energi i. Min 1. Prioritet med hvad jeg skal om torsdagen er at mødes og spille. Jeg har valgt at spille på fødselsdage (egen iblandt), bryllupsdage mv.
Arbejde og ferie skal der være plads til men kunne at spille om torsdagen ikke har en større prioritet hos alle?
At være GM er et stort arbejde (det tror jeg alle der har gm'et kan nikke genkende til) og kunne vi så ikke respektere det arbejde der lægges i det ved at prioritere det?


Peterj1978
Peterj1978

Antal indlæg : 268
Tilmeldt : 19/08/14

Tilbage til toppen Go down

Nyt om HV. Empty Sv: Nyt om HV.

Indlæg af Kuno Fre Sep 02, 2016 12:23 am

Jeg synes umiddelbart det virker som om alle har prioriteret det ret højt i ret lang tid.

Jeg ser ikke det helt store problem her, mere at vi har været uheldige.
Det skyldes jo blot at vi har valgt at alle skal være til stede ved afslutningen af bøgerne, og vi så har været så uheldige at en sådan afslutning rammer midt i sommerferieperioden.

Jeg kan udemærket forstå hvis du synes vi mister noget ved spillet hvis du piller ved et encounter på den måde. Men det er jo så bare det valg man tager.

Bach:
Jeg kan ikke helt forstå hvordan det skulle hjælpe at droppe det her spil, og starte et nyt.

Kuno

Antal indlæg : 188
Tilmeldt : 29/08/14

Tilbage til toppen Go down

Nyt om HV. Empty Sv: Nyt om HV.

Indlæg af Kuno Fre Sep 02, 2016 3:35 am

I øvrigt kan jeg med det samme sige at i uge 42, 43 og måske 44 regner jeg ikke med at kunne spille. Men jeg håber da i kan spille uden mig.

Kuno

Antal indlæg : 188
Tilmeldt : 29/08/14

Tilbage til toppen Go down

Nyt om HV. Empty Sv: Nyt om HV.

Indlæg af Bach Lør Sep 03, 2016 9:17 pm

Kuno: Vi har et spil hvor i hvert fald min char er designet efter Peters ønske (altså langt mindre powerful end hvad jeg ellers har lavet). Det betyder jo så at den selvfølgelig er langt mere udsat for party wipe. Jeg går ud fra at jeg ikke er den eneste der har fulgt Peters ønske, hvilket jo nok er årsagen til at et party wipe er så sandsynligt som Peter vurderer... samtidig vil Peter ikke ændre på encounters i campaignet, og hvis vi går ud fra at niveauet vi har set indtil videre er repræsentativt for resten af campaignet, hvad vi burde kunne da Peter jo ik har ændret på andet end borgmesterens hus, så betyder det at vi kun kan spille når vi er fuldtallige. Derfor min udtalelse om at skrotte campaignet og starte med noget vi kan finde ud af at spille når vi af og til kun er tre spillere...
Bach
Bach

Antal indlæg : 233
Tilmeldt : 29/08/14

Tilbage til toppen Go down

Nyt om HV. Empty Sv: Nyt om HV.

Indlæg af Bach Lør Sep 03, 2016 9:35 pm

Jeg ved ik om jeg er den eneste der husker at det her også var et stort issue inden vi startede CoT og at det var derfor vi aftalte at spille selvom der ikke var fuld deltagelse? Og jeg synes virkelig det fungerede med CoT. Når jeg læser igennem logen så er der jo mange sessions hvor vi kun er tre spillere og det overlevede vi da fint, så det kan jo lade sig gøre!

Jeg ser det absolut ikke som at vi bare er uheldige i den her periode... der vil altid være arbejde, ferie, fødselsdage, bryllup, barnedåb osv. at tage hensyn til og det er en realitet som vi må forholde os til... Ivan og Michael vil jo blive ved med at skulle arbejde på skæve tidspunkter, Søren vil også skulle på arbejdsrejser i fremtiden og jeg holder også altid mine ferier forskudt af alle andres... skal vi virkelig bare acceptere at sådan er det og så aldrig spille?
Bach
Bach

Antal indlæg : 233
Tilmeldt : 29/08/14

Tilbage til toppen Go down

Nyt om HV. Empty Sv: Nyt om HV.

Indlæg af Søren Lør Sep 03, 2016 10:17 pm

Så vidt jeg kan se spillede vi aldrig som 3 spillere før bog 5 og vi var godt oppe i level. Ingen tvivl om det gør en stor forskel.
Søren
Søren

Antal indlæg : 281
Tilmeldt : 15/08/14

Tilbage til toppen Go down

Nyt om HV. Empty Sv: Nyt om HV.

Indlæg af Bach Søn Sep 04, 2016 12:49 am

Allerede i bog 2 session 10 spillede vi tre spillere... ikke fordi det er noget vi skal diskutere, men der er flere sessions vi var tre spillere... og den gang var vi også en halv spiller mere i gruppen, da Marc jo var der hver session, men Michael jo ik kan være med hver gang pga. arbejde...
Bach
Bach

Antal indlæg : 233
Tilmeldt : 29/08/14

Tilbage til toppen Go down

Nyt om HV. Empty Sv: Nyt om HV.

Indlæg af Peterj1978 Søn Sep 04, 2016 12:57 am

Så vidt jeg kan læse mig til via reviews og andet ang. adventure paths er sværhedsgraden steget gennem tiden da flere og flere splatbooks, bestiaries mv. er blevet designet. CoT er nummer 5 i rækken og derfor var det så let selvom vi var 3 da både chars var designet og pumpet godt og sværhedsniveauet ikke var højere i sidste ende.

AP´s er designet til MINIMUM 4 spillere, så skal man kunne være 3 og skal det være det sidste nye skrig der skal spilles betyder det enten at der skal powerbuildes ( så der måske kun er udfordring når man spiller 3) eller GM skal sidde og ændre på det hele...

Jeg bad jer om at skrue ned, da jeg kunne se hvor nemt CoT gik, da jeg ingen anelse havde om hvor radikalt AP´s har ændret sig gennem tiden. Det har så resulteret i det er gået i hårdknude nu...

Jeg ved ikke hvad løsningen er da der er fordele og ulemper ved det hele...

Hvis HV skrottes så er det fair nok, I skal bare ikke forvente at jeg GM´er noget nyt. Jeg har fået smidt utroligt meget lort i hovedet efter jeg påtog mig rollen og ved ikke om jeg gider det igen.

Generelt må jeg være ærlig at og sige at jeg overvejer om jeg vil spille igen om torsdagen. Lige præcis denne hårdknude har intet med det at gøre vil jeg lige indskyde.
Peterj1978
Peterj1978

Antal indlæg : 268
Tilmeldt : 19/08/14

Tilbage til toppen Go down

Nyt om HV. Empty Sv: Nyt om HV.

Indlæg af Bach Søn Sep 04, 2016 1:27 am

Er der nogen der har løsnings forslag til hvordan vi kommer til at spille regelmæssigt igen eller skal vi bare acceptere at vi kun spiller 2 gange de næste to måneder?
Bach
Bach

Antal indlæg : 233
Tilmeldt : 29/08/14

Tilbage til toppen Go down

Nyt om HV. Empty Sv: Nyt om HV.

Indlæg af Kuno Søn Sep 04, 2016 3:35 am

Den umiddelbare løsning ville vel være den samme som sidste gang vi havde præcis samme problem.
Vi må spille selvom vi ikke er fuldtallige.

En tredje mulighed kunne være at starte en doodle og se om der er andre dage folk kan spille. Men hvis problemet skyldes ferier vil det næppe hjælpe meget.

Kuno

Antal indlæg : 188
Tilmeldt : 29/08/14

Tilbage til toppen Go down

Nyt om HV. Empty Sv: Nyt om HV.

Indlæg af Peterj1978 Man Sep 05, 2016 10:57 pm

Som det er lige nu det sted i er, så er det i min optik ikke en løsning at spille tre spillere... Med mindre i gerne vil ende kampagnen da det med største sandsynlighed bliver tpk...

Så enten må løsningen, tænker jeg, at finde en ekstra spiller, eller lave/spille noget andet de gange der ikke er nok nå sværhedsgraden er som den er...
Det er hvis i vælger at fortsætte med HV...

Så det må være op til jer hvad i vælger...
Peterj1978
Peterj1978

Antal indlæg : 268
Tilmeldt : 19/08/14

Tilbage til toppen Go down

Nyt om HV. Empty Sv: Nyt om HV.

Indlæg af Bach Tirs Sep 06, 2016 5:53 am

Jeg mener ikke at en spiller mere er en god løsning... der er plads problemer nok i forvejen og hvad så når Marc kommer tilbage!?

Kunne det være en løsning at pumpe vores chars lidt op? At ændre et lvl og et par feats på min char vil klart kunne gøre en stor forskel i forhold til power niveauet i hvert fald...
Bach
Bach

Antal indlæg : 233
Tilmeldt : 29/08/14

Tilbage til toppen Go down

Nyt om HV. Empty Sv: Nyt om HV.

Indlæg af Kuno Tirs Sep 06, 2016 4:40 pm

En ekstra spiller vil helt sikkert gøre rigtig mange af vores problemer endnu større.

Nu er tanken med at kører med 3 eller 4 spillere jo også at GM så tilpasser tingene lidt.
Jeg ved af gode grunde ikke hvordan encounteret ser ud, men jeg synes også vi skal passe på at vi ikke bliver for bange for lidt modstand.
Der bliver snakket en del om at HV er hårdt, men på den anden side så har vi stadig ikke mistet en eneste char. På trods af at mindst 2 af dem har været lidt svage/haft lave hitpoints.

Kuno

Antal indlæg : 188
Tilmeldt : 29/08/14

Tilbage til toppen Go down

Nyt om HV. Empty Sv: Nyt om HV.

Indlæg af Søren Tors Sep 08, 2016 4:03 pm

Hvad er datoen for næste gang vi spiller?
Søren
Søren

Antal indlæg : 281
Tilmeldt : 15/08/14

Tilbage til toppen Go down

Nyt om HV. Empty Sv: Nyt om HV.

Indlæg af Peterj1978 Fre Sep 09, 2016 5:25 pm

Umiddelbart d. 29/9.
Jeg har dog store problemer med at sælge den til Helle da hun har fødselsdag den dag, og når andre kan aflyse en torsdag pga. "andre planer", hvorfor kan jeg så ikke?...
Peterj1978
Peterj1978

Antal indlæg : 268
Tilmeldt : 19/08/14

Tilbage til toppen Go down

Nyt om HV. Empty Sv: Nyt om HV.

Indlæg af Ivan Fre Sep 09, 2016 6:30 pm

Peter hvis du her et problem med at jeg har andre planer så sig det direkte. Jeg gider ikke det der pis. Og der er fanme ingen der tvinger dig til at spille på bryllupsdage fødselsdage eller andet i den stil. Hvis du vælger det så har du valgt det ikke os og så må du fanme stå ved at det er det du har valgt uden at bruge det mod andre.
Jeg sætter ikke mit liv på pause hvert torsdag jeg har "andre planer" en sjælden gang imellem. At det falder sammen med arbejde og ferie på en uheldig måde den her gang er som det er. Og ikke noget jeg kan/vil gøre noget ved. Hvis det er et problem så sig det og spil uden mig.

Jeg gider ikke det interne fnider vi har i gruppen på tværs lige nu. Og det får mig virkelig til at overveje om jeg gider.....

Ivan
Admin

Antal indlæg : 95
Tilmeldt : 14/08/14

https://kingdomofeleanor.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Nyt om HV. Empty Sv: Nyt om HV.

Indlæg af Kuno Fre Sep 09, 2016 7:53 pm

Er folk meget bundet fast på at det skal være torsdage vi spiller?

Kunne man forestille sig at vi havde en løbende doodle-lignende ting kørerne så vi kan flytte lidt rundt?
Hvis vi f.eks. en dag kan se at der er en der skal arbejde og derfor er nødt til at komme senere eller gå før, så kan det måske flyttes til onsdag?

Kuno

Antal indlæg : 188
Tilmeldt : 29/08/14

Tilbage til toppen Go down

Nyt om HV. Empty Sv: Nyt om HV.

Indlæg af Peterj1978 Fre Sep 09, 2016 8:03 pm

Ivan: jeg har gjort min holdning ganske klar tidligere i tråden, og jeg har ganske enkelt ikke mere at sige.

Jeg trækker mit engagement til torsdagsgruppen helt og aldeles.
Jeg håber for jer at I finder ud af noget andet hvor jeres behov kan mødes.
Peterj1978
Peterj1978

Antal indlæg : 268
Tilmeldt : 19/08/14

Tilbage til toppen Go down

Nyt om HV. Empty Sv: Nyt om HV.

Indlæg af Kuno Fre Sep 09, 2016 8:31 pm

Peter: Nu er det ikke fordi jeg vil smide ekstra brandstof på ilden, men jeg er meget uenig i at du har gjort din holdning klar.
Når du skriver "Andre ting" er det meget uklart hvad du mener. Jeg sidder selv og bliver i tvivl om du henviser til den torsdag hvor jeg ikke kunne overskue om jeg kunne komme en time tidligere.

Jeg må indrømme jeg ikke helt forstår den her prioriterings diskussion.

Er det ikke netop ferie og arbejde der har forhindret folk i at spille?

Lad os nu bare få alle kortene på bordet. Hvad er det egentlig vi snakker om?

Edit: Evt. hvis man ikke vil hænge folk ud eller lignende, så tag det op direkte med den man selv synes laver problemer.

Edit2: okay, jeg har fået problemet forklaret Smile


Sidst rettet af Kuno Fre Sep 09, 2016 9:22 pm, rettet 1 gang

Kuno

Antal indlæg : 188
Tilmeldt : 29/08/14

Tilbage til toppen Go down

Nyt om HV. Empty Sv: Nyt om HV.

Indlæg af Kuno Fre Sep 09, 2016 9:21 pm

Men hvad siger i til det der med noget doodle lignende løbende planlægning?

Kuno

Antal indlæg : 188
Tilmeldt : 29/08/14

Tilbage til toppen Go down

Nyt om HV. Empty Sv: Nyt om HV.

Indlæg af Bach Fre Sep 09, 2016 9:35 pm

Jeg synes vi lukker den her nu og ser fremad i stedet for... jeg skriver til alle så vi kan få styr på tingene...
Bach
Bach

Antal indlæg : 233
Tilmeldt : 29/08/14

Tilbage til toppen Go down

Nyt om HV. Empty Sv: Nyt om HV.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum